Miért jó edzés kiegészítés a NYÚJTÁS?

jóga ingyenes II

Sokat lehet hallani fitness körökben és edzéseken az edzőktől, hogy például a csípőhajlító izom vagy a mellizom egy rövidülésre hajlamos izom. Rendkívül fontos a nyújtása!

 

A kérdés az lenne, hogy biztos ez?

Bármely tevékenységet folytatva kimondható ez az általános állítás?

Egyáltalán miért alakult ki ez a kategória, hogy “rövidülésre hajlamos izmok”?

Hogyan lehetséges az, hogy valakire igaz ez, másra viszont nem?

 

A titok nyitja az izmok használatának módjában lehet elrejtve.

 

Ha sokat ülünk és nem foglalkozunk a testünkkel, akkor izmaink ezt a pozíciót próbálják a leggazdaságosabban fenntartani. Egyszerűen rövid állapotában használjuk napi 10-12 órában, így ehhez adaptálódik a testünk. A használat miatt egyes izmaink megrövidülnek, míg más, ellentétesen működő izmaink megnyúlnak, edzés hiányában elgyengülnek. Vagyis rövidül a csípőhajlító izmunk, combhajlító izmunk, bicepszünk, mellizmunk. A statikai viszonyok megváltozása miatt az ellentétes oldalon tartó-feszítő izmaink gyengülnek, túlterhelődnek.

 

De a megrövidült izmok nem azt jelentik, hogy az az izom erős is.

 

Aki álló munkát végez többet, ott más testhelyzethez alkalmazkodik izomzatunk, így más állapotúak is lesznek azok. Ahogy egyre jobban telik az idő a korábban természetesnek tartott mozdulataink már nem lesznek azok. Ezért fontos, hogy izmainkat megfelelően karbantartsuk. Az egyensúly visszaállítása miatt fontos mindkét oldallal foglalkozni, tehát nyújtani, ami megrövidült és erősíteni, ami legyengült, illetve a rövidült izmot is erősíteni.

 

A stretching (nyújtás) óra nem csak passzív nyújtás, hanem stabilizációs, erősítő tréning is.

 

A stretching az ízületek mozgásterjedelmének, izmaink megnyúló képességének fejlesztését, megőrzését jelenti.

Kiegészítése lehet bármely edzésfajtának, ahol azért dolgozunk, hogy erősebbé, állóképesebbé váljunk. Fontos szerepe van a nyújtásnak az emberi test egészséges fejlődésében, szinten tartásában, ugyanúgy, mint hogy fontos, hogy izomzatunk erős is legyen. A nyújtás fontos tényező abban is, hogy a testtartás és a mozgás fiziológiás, harmonikus legyen.

 

Kulcs kombináció: erős és megfelelő hosszúságúra nyújtott izomzat.

 

Naplemente jóga ingyenes

 

A rendszeres nyújtás pozitív fizikai hatásai:

  • Nő az izmok rugalmassága, mozgáskészsége, ezáltal csökken a sérülések esélye.
  • Nő az izmok nyugalmi hossza, ami nagyobb izomfeszülést tesz lehetővé. Ez a nyújtóerő megszűnte után is sokáig megmarad.
  • Fokozódik a hajlékonyság.
  • Csökken az izmok feszülése, segít oldani az izommerevséget és megelőzni az izomgörcsöt.
  • Javul a vérkeringés. Azaz a vér jobban kering az erekben, a szükséges tápanyagok könnyebben jutnak el az izmokhoz és a porcokhoz. Ezzel csökken a mozgás utáni izomfájdalom, és könnyebbé válik a mindennapi mozgás.
  • Ha javul az izom vérellátása, akkor gyorsabb a regeneráció.
  • Fokozódik az izmok oxigén felvétele.
  • Csökken az íngyulladások és csonthártyagyulladások lehetősége.
  • Hatékonyan tágítja az ízületek mozgástartományát, ezáltal megelőzhető számos gerinc- és mozgásszervi panasz.
  • Javul az izomtónus, a mozgáskoordináció.
  • Javul a testtudat.
  • Könnyeddé válik a mozgás a mindennapi életben is.
  • Serkenti a csontsejtek működését, így hatékony csontritkulásra is.
  • Fokozza a teljesítőképességet és a teljesítményt.

 

A rendszeres nyújtás pozitív mentális hatásai:

  • Megszüntetheti a stresszt, ami merevvé teszi a testet. A nyújtás egy azonnali fellélegzés a testnek. Oldódik a feszültség, javul a hangulatunk.
  • Nő a szellemi frissesség, kipihentség érzése.
  • Javul a stressz kezelő képesség, a koncentráció.
  • Élénkíti a testet és szellemet.
  • Fokozódik az élet energia, vidámabbá válunk. Elköszönhetünk az állandó kimerültségtől.
  • Egyre jobban egyensúlyba kerülünk, erősödik, fejlődik a kapcsolat önmagunkkal.

párologtató

 Légy kedves izmaidhoz, mert meghálálják!


Amennyiben tetszett a tartalom és szeretnél az újabb írásaimról azonnal értesülni, gördítsd lejjebb az egered és iratkozz fel hírlevelemre!