Őszi séta TESTTUDAT-tal!

A gerinc egészségével, a tartás javításával, a mozgékonyság fejlesztésével foglalkozó body&mind típusú órák nem csak arra hivatottak, hogy a vendég abban az egy órában mindent megtegyen saját fejlődéséért (természetesen nagy előrelépés), hanem ennél sokkal több.útban a várba

Számomra a lényeg, hogy a kis batyujában hazavigye az órán tanultakat, és minél többet gyakorolja saját életében.

Eszébe jusson:

  • amikor sorban áll a pénztárnál,
  • amikor takarít otthon,
  • amikor a számítógép előtt ül,
  • amikor autót vezet,
  • amikor más mozgásformát végez,
  • amikor felemeli gyermekét,
  • amikor kirándul vagy sétál…

 

Sokat szoktam említeni vendégeimnek akár pilates akár gerinctorna órán, hogy ha kilépnek az órámról, hirtelen ne váljanak amnéziássá és ne felejtsék el az összes beállítást, amit a helyes testtartásról és az egészséges mozgásról tanultak.

 

088_3500x3500_all-free-download.com_10708540Az órák alatt megtanuljuk és gyakoroljuk az egészséges mozgás módszertanát, idegrendszeri szinten átprogramozzuk a testet a helyes, gazdaságos, jó helyről induló mozdulatok kivitelezésére. És ha már jól belénk égnek a helyes mozdulatok, a gerincünk felfelé nyújtása, a pilates által használt erőközpont (amikor egy könnyed fűzőre gondolunk a hasunk körül és enyhén tónusban tartjuk a farizmunkat) izmainak használata, akkor ezt idővel és sok gyakorlással nem fogjuk tudni csak úgy elfelejteni. Automatikussá válik és már azt a kérdést tesszük fel magunknak, hogy te jó ég mikor nem használom?!

 

 

100 évvel ezelőtt már Joseph Pilates-nek is ez volt a célja. Arra törekedett, hogy megtanítsa a testet helyesen mozogni és izmainkat felkészíteni a hétköznapok váratlan kihívásokra!

 

Oktatóként arra törekszem, hogy a hétköznapok tudatosságára is neveljem vendégeimet. Csak bíztatni tudlak, hogy az óra végeztével is használd, amit tanultál. Ne ejtsd előre válladat, a hátad akkor se váljon nagy kérdőjellé, ne domborítsd előre hasadat, ne váljon mellkasod csapottá, és tudatosan, kontrollal és odafigyeléssel indulj haza!

 

Néhány gondolatban leírom neked mire emlékeztesd magad nap, mint nap járás közben:

 

  • nyújtózz meg fejtetőddel felfelé és hosszítsd meg gerincoszlopodat
  • lapockáidat próbáld egymáshoz közelíteni és nyitva tartani a válladat, mellkasodat
  • a mellkas nyitásánál ügyelj arra, hogy ne döntsd nagyon előre (ne öblösítsd ki), hanem próbáld meg a medencéd felett tartani
  • közben figyelj arra, hogy derékvonalad mindkét oldala hosszú legyen
  • húzd be a saját hasizmaiddal karcsúra derekad, ami még kényelmes, de azért érezd, hogy egy fűzőként szépen tartja hasfalad
  • lépéseidet mindig a sarkadon átgördülve tedd meg, gördülj végig a talpadon és súlypontod a külső talp éleken legyen, majd enyhén rugaszkodj el a talajról (így farizmod és hátsó combizmaid is dolgoznak)

 

 

1_nyújtózás szöveggel ÚJ2_nyújtózás szöveggel ÚJ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3_nyújtózás szöveggel ÚJ

 

 

Ha kíváncsivá váltál milyen lehet így sétálni egy csodás, színekkel teli őszi napon, akkor először csak 5 percig próbáld ki!

Figyeld meg, hogyan érzed magad, és milyen gondolatok, érzések indulnak el egy máshogy használt szuper kis testben!

Kellemes őszi sétát kívánok!


Amennyiben tetszett a tartalom és szeretnél az újabb írásaimról azonnal értesülni, gördítsd lejjebb az egered és iratkozz fel hírlevelemre!